imagen

7. Son Servera - Artà

Sortida: Plaça de Sant Joan (Son Servera)
Arribada: Artà

• Distància: 10.08 km
  • Durada aproximada: 3 hores
  • Desnivell ascendent acumulat: 164
  • Desnivell descendent acumulat: 106
  • Dificultat: baixa
  • Tipus de ruta: no circular

La sortida d'aquesta etapa de la GR-222 és la plaça de Son Servera, on hi podem arribar seguint les indicacions de la ruta 5 (Puig de Sa Font), que surt de Cala Millor. Si és la primera vegada que visiten Son Servera, us recomanem la visita a l'Església Nova i la de Sant Joan Baptista, així com també, que contempleu l'escultura des "Pastoret", aixecada en homenatge als supervivents d'una epidèmia al poble l'any 1820.

La GR-222 és una ruta de llarga distància entre la Serra de Tramuntana i les serres de Llevant, concretament de Lluc a Artà. Estan previstes variants a la ruta central, la proposada aquí n'és un exemple, de Son Servera a Artà per camins de carro on actualment hi circulen els ramats i vehicles.

Aquesta ruta ens permetrà recorre una zona agrícola molt allunyada del típics paisatges costaners i gaudir dels recursos turístics i paisatgístics dels dos pobles.

De la plaça del poble ens dirigirem cap als afores pel carrer de Pere Antoni Servera, passarem pel carrer de Sa Punteta i continurarem pel carrer Verge de Sant Salvador. Arribarem a una rodona, atravessarem pel pas de vianants, giram a la dreta direcció a Cala Ratjada. Passats uns 400m girarem a l'esquerra, trobarem una trifurcació i és en aquest punt on agafarem el camí de Son Pentinat. Travessarem el Torrent de Xiclati i l'Alzinar de Son Xerubí. Arribarem a una bifurcació i és en aquest punt on hem de possar especial atenció. Agafarem el Camí de Son Xerubí, tram que transcorr per dins un camp d'oliveres mil.lenàries, on al final del recorregut trobarem les Cases de Son Xerubí, que daten del segle XVII. Just darrere aquestes Cases, s'acaba l'asfalt i comença un camí de carro. Aquesta zona és de gran bellesa paisajística, amb molt bones vistes. Continuarem per aquest camí que està senyalitzat amb un pal de fusta. Arribarem a una primera barrera, i és en aquest punt on entrarem dins la possessió de La Jordana. Seguirem sempre les indicacions i a uns 2 km el camí ens deixarà al Coll de la Jordana. Aquí agafarem el camí asfaltat en direcció a Artà. Des de aquest punt ja es veu el poble d'Artà, punt al que arribarem passats uns 40 mts.

Al poble d'Artà, entrarem pel carrer Major i ens dirigirem al centre del poble on podrem gaudir d'un descans ben merescut.

La continuació de la GR-222, amb altres rutes, es desenvolupa al Parc Natural de Llevant. Des d'Artà s'hi arriba per la carretera de l'Ermita de Betlem (Ma-3333).

Més informació al web www.conselldemallorca.net, a l'apartat de senderisme.

Visites d'interès:

• A Son Servera: Església Nova, Església de Sant Joan Baptista, Escultura "Es Pastoret". Mercat setmanal: divendres dematí, tot l'any
  • A Artà: Santuari de Sant Salvador, Poblat Talaiòtic de Ses Païsses, Museu Regional d'Artà. El mercat setmanal: dijous dematí, tot l'any

Plaça de Sant Ignasi 1. 07550 Son Servera (Illes Balears)