Son Servera modernitza l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC)

Son Servera modernitza l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC)
A partir d'ara els ciutadans podran pagar rebuts i liquidacions de l'Ajuntament a l'OAC, al punt d'atenció de la Policia Local i a l'oficina del poliesportiu, a més de poder fer sol·licituds presencials de manera més àgil i sense paper.

L'Ajuntament de Son Servera segueix amb la implantació de l'administració electrònica i aquesta vegada aposta per un canvi de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC).

D'aquesta manera, des del Departament de Modernització s'ha dotat aquesta oficina i també les del poliesportiu municipal i Policia Local del sistema TPV, una eina que permet el pagament de rebuts i liquidacions generats per l'Ajuntament al mateix lloc sense que el ciutadà hagi d'anar al banc a pagar i tornar amb el comprovant, cosa que facilita aquests tràmits a les persones usuàries, que podran fer el pagament presencialment a cada oficina.

A més, també està previst que en els propers dies es posi en marxa la passarel·la de pagaments des del web, de manera que els ciutadans també podran pagar aquests rebuts i liquidacions generats per l'Ajuntament des de casa. Un servei especialment útil en el cas de tramitacions telemàtiques.

Per altra banda, l'OAC evoluciona amb la posada en marxa de l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre (OAMR), des d'on l'Ajuntament inicia els expedients electrònics. Així, des de la mateixa oficina es formalitzaran les sol·licituds que presentin els ciutadans, els quals es signen mitjançant sistemes de signatura biomètrica a través de tauletes. A més, no serà necessari aportar còpies de la documentació, ja que s'escanejaran els originals i es retornaran al moment a la persona usuària.

Aquests expedients electrònics suposen una millora significativa per a aquelles persones que no volen o no poden fer les sol·licituds de manera telemàtica, i també per a l'Ajuntament. Així, hi haurà una major agilitat administrativa, ja que en el moment que el ciutadà registra la seva sol·licitud automàticament arriba a l'àrea tramitadora; també es reduirà substancialment l'ús de paper i el ciutadà disposarà d'assistència personalitzada per formalitzar les sol·licituds.

Aquest sistema ja s'utilitza en les sol·licituds de lloguer de l'edifici de l'estació i per al mercat de Son Servera i Cala Millor amb molts bons resultats. I és per això que la intenció del consistori és tenir ja tots els tràmits que es presenten a l'Ajuntament per mitjà d'aquest sistema amb vista al pròxim estiu.

Aquestes novetats es complementen amb la tramitació electrònica, disponible des de fa ja algun temps a la seu electrònica de l'ajuntament, i on progressivament va augmentant el nombre de tràmits que es poden fer per aquest mecanisme. Recordem que per fer-ne ús, però, es imprescindible disposar de certificat digital. En aquest sentit, l'Ajuntament és oficina registradora de la FNMT des d'inicis de 2018, i des de llavors més de 1600 persones usuàries han vingut a fer l'acreditació del seu certificat.

Així, el Departament de Modernització treballa en una constant renovació i adaptació als requeriments de l'administració electrònica per part de l'Ajuntament de Son Servera. «Seguim renovant-nos però sempre pensant en la ciutadania, i fent que, alhora, aquest canvi es tradueixi en una simplificació en les comunicacions amb l'administració» conclou Sergio Valbuena, regidor de l'área.


Data de publicació: 20/11/2019

 

 
 

Plaça de Sant Ignasi 1. 07550 Son Servera (Illes Balears)

Telèfon: 971 567 002 | Fax: 971 568 101

ajuntament@sonservera.es - incidencies.portal@sonservera.es