Què és el Servei Lingüístic?

Una introducció a les línies d'actuació

El Servei d'Assessorament Lingüístic (SAL) té la finalitat d'ésser una eina de suport en matèria de correcció i traducció de documents de gestió administrativa local, per dur endavant projectes de normalització de la nostra llengua i per vetlar per l'ús, el coneixement, la difusió i la dinamització de la llengua pròpia en els diversos àmbits d'actuació competents, a fi d'acomplir tot el marc legal establert en la Llei de normalització lingüística i en el Reglament per a l'ús de la llengua catalana a l'Ajuntament de Son Servera. En línies generals, l'estructura del Servei Lingüístic enquadra aquests tres àmbits d'actuació: l'assessorament lingüístic, la formació i la dinamització lingüístiques.

Línies d'actuació generals de la Campanya de normalització Lingüística de l'Ajuntament de Son Servera

La campanya preveu desenvolupar actuacions de foment i aplicació efectiva de la nostra llengua pròpia en cinc àmbits específics, però imprescindibles en el nostre municipi: àmbit d'administració local (seguiment del Reglament de normalització, ús de la llengua pròpia en les comunicacions administratives i noves tecnologies, normalització de senyals de trànsit dependents i dependències públiques...); àmbit socioeconòmic i turístic (subvencions a comerços i empreses i foment de la llengua en el sector hoteler); àmbit de comunicació (suport a l'edició de les revistes locals en català i presència de material lingüístic en aquestes revistes); àmbit educatiu (suport a l'aprenentatge per mitjà de punts d'autoaprenentatge...) i àmbit sociolingüístic i cultural (edició de materials per fomentar l'ús de la llengua, suport a les edicions i activitats en català pròpies del municipi, suport a les entitats culturals illenques...).

Actuacions que ja s'han posat en marxa

Quant a l'àmbit administratiu, preferentment s'ha normalitzat la pàgina web institucional i se n'està dissenyant una d'exclusiva per al Servei Lingüístic, amb informació diversa del departament i notícies referent a la nostra llengua. A més de la revisió de plaques i noms de carrer bàsicament de la zona costanera, l'increment d'exigència de coneixements de català per accedir a la funció pública i la tasca diària de correcció i traducció de documentació administrativa.

Pel que fa a l'àmbit socioeconòmic i turístic, ja estam dissenyant les línies de subvenció als comerços i empreses per a retolació i material imprès, que segurament sortiran el març, i hem iniciat contactes amb el sector hoteler per fer present la nostra llengua en aquests establiments.

Referent a l'àmbit de comunicació, ja hem signat un conveni amb aquesta revista perquè s'editi íntegrament en català, tot respectant la voluntat lingüística dels anunciants i col·laboradors, atorgant el servei de correcció gratuït i comptant amb una pàgina d'informació exclusiva per al Servei.

De l'àmbit educatiu cal destacar la creació d'un punt d'autoaprenentatge a la biblioteca de Cala Millor, que permetrà aprendre català per mitjà de materials en suport diversos. També hem començat classes de català per al personal laboral de l'Ajuntament.

Finalment, també destacar l'edició d'un calendari de sobretaula amb llistes de barbarismes, l'obtenció del domini .cat per a la pàgina web institucional, l'ajut econòmic a Acció Cultural del País Valencià per fer front a la multa imposada per la Generalitat Valenciana per l'emissió de TV3, el foment de la llengua pròpia en les activitats festives i teatrals, etc.


 

 
 

Plaça de Sant Ignasi 1. 07550 Son Servera (Illes Balears)

Telèfon: 971 567 002 | Fax: 971 568 101

ajuntament@sonservera.es - incidencies.portal@sonservera.es

Panel Cookies